Workshop social media en franchising

de kracht (en macht) van de kleinste schakel

Op 6 november a.s. organiseren FranchiseLab en DigiDoen in het Kyocera / ADO Den Haag Stadion de workshop social media en franchising.

In de huidige markt zien we dat franchiseorganisaties en franchisemerken nog relatief weinig gebruik maken van de inzet van social media. Veel wordt nog klassiek geïnvesteerd in printcampagnes, brochures, krantjes en magazines. Online beperkt het zich veelal tot bannering en winacties.

 

De spagaat

Bij franchise-organisaties is er altijd de uitdaging van de landelijke uitstraling/boodschap van het merk versus het lokale ondernemerschap. Tot op heden ging dat goed omdat de merkbeleving van een consument gericht was op het merk. Een sterk merk stond voor betrouwbaar, kwaliteit, op veel plekken verkrijgbaar.

In de huidige tijdsgeest zien we dat consumenten anders kijken naar merken, zich anders oriënteren en ook de communicatie anders verloopt. Social media heeft daar een belangrijke rol bij ingenomen. Communicatie gaat nu in veel gevallen andersom; consumenten praten over merken en delen nieuws en ervaringen op sociale netwerken. Ook zijn consumenten meer en meer geïnteresseerd in de mens (en) achter het merk of product (‘wie ben je en wat beweegt je’) waardoor de gunfactor toeneemt.

 

Eén-op-één communicatie

In de directe communicatie ligt de kracht van sociale media. Maar het geeft ook aan dat deze kracht door beiden kan worden gebruikt. Zowel positief als negatief… Hoe kunnen franchisegevers en –nemers ervoor zorgen dat de kracht (en macht) van de kleinste schakel vooral positief werkt? Dit is één van de belangrijke vragen waar we die middag antwoord op proberen te geven.

 

Programma

1. Opening FranchiseLab, Menno Luiten

2. Visie op franchising en social media FranchiseLab, Robin Urban

3. Franchising en social; de praktijk DigiDoen, Jeffrey Jouvenaar

4. Franchising en social media; juridische do’s & don’ts Ludwig & Van Dam, Theodoor Ludwig

5. Social media; pragmatische inzet leidt tot meer omzet DigiDoen, Martin Pronk

6. Open discussie o.l.v. Menno Luiten en Martin Pronk

7. Afsluiten FranchiseLab, Menno Luiten

8. Netwerkborrel 

 

Sprekers

Menno Luiten MFP

Menno Luiten is één van de twee partners in franchiseconsultant FranchiseLab. Menno is een echte business to business man met een ontembare commerciële drive. Zet zijn commerciële franchise ervaring in voor het opstarten en aanscherpen van franchiseformules. Managen van marketing- en salesprocessen en het creëren van resultaten geven energie. Franchisen is samenwerken en juist het met elkaar bereiken van doelen is wat de meeste voldoening geeft. Naast FranchiseLab is Menno mede partner in hypotheekplatform HYPi.nl en FinanceLab. FinanceLab Recruiters in Finance brengt professionals in marketing en sales in contact met toonaangevende werkgevers in de financiële dienstverlening.

www.franchiselab.nl www.financelab.nl www.HYPi.nl

Robin Urban FFP

Robin Urban heeft gedurende zijn carrière franchising in al zijn facetten gezien en het was dan ook niet meer dan logisch dat hij als één van twee partners een eigen franchise consultancy bedrijf FranchiseLab begon. Sterk in het managen en opstuwen van voortgang in uitdagende processen in combinatie met een duidelijke commerciële drive maken hem onmisbaar bij de bouw van formules. Medepartner in FinanceLab en hypotheekplatform HYPi.nl. HYPi realiseert voor consumenten op een verantwoorde manier een besparing op de maandlasten van hun hypotheek door advies, administratie en onderhoud optimaal op elkaar af te stemmen. HYPi.nl is in aanloop naar de verkiezingen van september 2012 initiatiefnemer van de Hypotheekstemwijzer.

www.franchiselab.nl www.financelab.nl www.HYPi.nl 

Theodoor Ludwig

Theodoor Ludwig staat als advocaat onder meer collectieven van franchisenemers, individuele franchisenemers en franchisegevers bij. Hij is voorts franchise-arbiter bij het Nederlands Arbitrage Instituut, mediator en bindend adviseur. Hij heeft meer dan 200 publicaties op franchisegebied op zijn naam staan. Daarnaast geeft hij colleges, seminars en workshops. Ludwig & Van Dam is een geheel in franchise- en andere samenwerkingsverbanden gespecialiseerd advocatenkantoor en marktleider op dit gebied in Nederland.

www.ludwigvandam.nl

Martin Pronk

Directeur/eigenaar van Noclichés in Den Haag en mede-initiatiefnemer/partner DigiDoen.
Adviseert overheden, branches en bedrijven over effectieve communicatie met optimale inzet van middelen zowel offline als online. Brede marktkennis en grenzeloos nieuwsgierig. Voorkeur voor complexe, maatschappelijke thema's met een politieke component. Veel kennis over de ontwikkeling van het medialandschap en de opkomst en invloed van 'Nieuwe Media'. Deelt deze kennis graag! Focus op water, afval, duurzaamheid, onderwijs/jongeren en cultuur. Generatie Z-vader.

www.martinpronk.nl www.nocliches.nl www.digidoen.nl

Jeffrey Jouvenaar

Inspireert ondernemers en ondernemingen op het gebied van Social media en nieuwe communicatie. How to improve your business, opzetten van hybride retailbedrijven en online communicatie en de impact op de organisatie vanuit DigiDoen. Van inspiratie tot DOEN!! Praktisch en resultaat gericht zonder pretenties. Actief in diverse domeinen als de watersector, de verheid, Gemeente Den Haag, woningmarkt, franchise en retail. Een echte verbinder-social mediator.

http://www.linkedin.com/pub/jeffrey-jouvenaar/4/5b6/984

 

6 november 2012

15:00 - 18:00 uur

Kyocera Stadion / ADO Den Haag

Haags Kwartier 55 Den Haag

Voor belangstellenden wordt er vanaf 14:00 uur een rondleiding door het stadion verzorgd.

 

Wil je deze workshop ook bijwonen? Neem contact met ons op voor één van de plekken.


Franchise advies

FranchiseLab begeleidt u in iedere groeifase van uw franchise organisatie....Lees verder »

Franchise legal

Met Franchise Legal profiteert u als franchisegever van een werkwijze...Lees verder »

Franchise recruitment

Zonder franchisenemers heeft u geen formule. Kwaliteit maar zeker ook...Lees verder »

  • 5-jarig bestaan Thexton Armstrong

    16.01.2017
    Thexton Armstrong viert vijfjarig bestaan  Managementadviesbureau Thexton Armstrong bestaat vijf jaar en telt inmiddels 20 partners. Hiermee is Thexton Armstrong...
    Lees verder »
  • Ben jij op zoek naar meer hypotheekbusiness?

    23.07.2015
    FranchiseLab is specialist in het in de markt zetten van franchiseformules gericht op de financiële en zakelijke dienstverlening. Wij zijn...
    Lees verder »
  • Outsourcen acquisitie franchisenemers.

    02.07.2013
    Steeds meer franchisegevers begrijpen dat hun kernactiviteit het ontwikkelen van de formule en het ondersteunen van franchisenemers is. Recruitment van...
    Lees verder »
  • Marketeer Social Media start bij FranchiseLab

    19.06.2013
    FranchiseLab breidt uit. Op 25 juni start Joëlle Ludwig bij FranchiseLab als marketeer social media. Joëlle zal de inzet van onze social media kanalen...
    Lees verder »
  • Uitbesteden die recruitment van franchisenemers!

    11.04.2013
    De redactie van het vakblad Franchise+ heeft onderzoek gedaan naar hoe potentiële franchisenemers zich oriënteren op de diverse franchiseformules, waarom...
    Lees verder »
  • FranchiseLab is verhuisd!

    13.03.2013
    Franchise consultant FranchiseLab en zusterbedrijf FinanceLab, recruiters in finance zijn verhuisd naar een splinternieuwe locatie. "In The Glass House in...
    Lees verder »
  • Manager Klantgebieden voor diverse regio's

    07.01.2013
    Voor een van onze opdrachtgevers, een grote financiële dienstverlener, zoeken wij voor diverse regio's een manager klantgebieden. Heb jij leidinggevende ervaring, ervaring in de...
    Lees verder »
  • Gratis app geeft per politieke partij inzicht in extra hypotheeklast

    30.08.2012
    Hypotheekplatform HYPi.nl lanceert vandaag de Hypotheekstemwijzer, een app waarmee consumenten per politieke partij kunnen uitrekenen wat de verschillende standpunten ten...
    Lees verder »
  • FranchiseLab zet nieuw hypotheeklabel in de markt

    10.07.2012
    FranchiseLab zet een nieuw hypotheekconcept in de markt dat zich volledig richt op het oversluiten en beheer van bestaande hypotheken. Onder de...
    Lees verder »
  • Franchise is crisisbestendig

    04.07.2012
    Franchise doet het ook goed in slechte economische tijden. Dat blijkt uit een nieuw rapport van ING. De omzet van...
    Lees verder »
  • Profile Tyrecenter wint NFV Franchise Trofee 2012

    30.05.2012
    Profile Tyrecenter is de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2012. Dinsdagavond overhandigde voormalig premier Jan-Peter Balkenende de prestigieuze vakprijs...
    Lees verder »
  • FranchiseLab op Pinterest

    29.05.2012
    Vanaf vandaag heeft FranchiseLab een eigen pagina op Pinterest, de jongste sensatie op gebied van sociale media. Pinterest is een digitaal prikbord waar steeds...
    Lees verder »
  • Credion en Ecurion volop in de pers!

    16.05.2012
    Credion en Ecurion, twee initiatieven van Fortion Holding uit het Friese Nijehaske en een van onze opdrachtgevers staat volop in de pers...
    Lees verder »
  • Nieuwe site FranchiseLab

    15.05.2012
    Het is zover. Na bijna 2,5 jaar was de oude site aan vervanging toe en heeft FranchiseLab een volledig nieuwe website. Wij...
    Lees verder »
  • Nieuwe franchisenemer Credion start

    02.04.2012
    Deze maand is door bemiddeling van FranchiseLab een nieuwe franchisenemer bij Credion gestart. In Geldermalsen heeft Credion Rivierenland inmiddels haar...
    Lees verder »